2018.07.06 Giżycki/Karminsky & Dąbrowski/Mańko – dwa duety

tlo2godz. 21:00, wstęp 10 zł

Dąbrowski/Manko – Invented Landscape

Szmery, zgrzyty, glissanda, minimalistyczne struktury zderzone z modularnymi algorytmami, granulatorami i przypadkowymi sekwencjami tworzą „Invented Landscape” – projekt będący wynikiem twórczych poszukiwań Dawida Dąbrowskiego (syntezatory modularne) i Ostapa Manko (skrzypce, elektronika).

https://soundcloud.com/dawiddabrowski/dabrowskimanko-invented-landscape

Giżycki/Karminsky

Eksperymentatorzy materii elektroakustycznej. Tworzą narrację złożoną z iście wizualnych, namacalnych i wielowymiarowych brzmień elektroniki i gitary basowej z brzmieniami improwizacji klarnetów i saksofonu poruszającymi się w szerokim spektrum ekspresji. Od transowych przestrzeni, przez impresyjne plamy dźwiękowe po pełne ekspresji intrygujące opowieści, a wszystko oparte na dużej dozie uważności i współgraniu z danym miejscem oraz czasem.

Od początku roku własnym sumptem pracują nad debiutanckim albumem, który łączyć ma świat nieoswojonej elektroniki z światem jeszcze bardziej nieoswojonych instrumentów. Podczas gry zaprezentowane zostaną zarówno kompozycje zamknięte, szlifowane w domowych warunkach jak i wolne, choć częściowo zaplanowane improwizacje.

Michał Giżycki (klarnet basowy, saksofon), Hubert Karmiński (gitara basowa, syntezatory, elektronika, fx)

Singiel: https://soundcloud.com/wczesneprodukcje/gizycki-karminsky-ten-czas

Sesje improwizowane:

https://soundcloud.com/wczesneprodukcje/gizyckikarminsky-w-kolorkingowym-ogrodzie

https://soundcloud.com/wczesneprodukcje/gizyckikarminsky-strona-b

_____________________________________________________________________

Dawid Dąbrowski – muzyk, kompozytor teatralny, performer. Skomponował muzykę do spektakli w reż. Iwo Vedrala: „Słodka Fibi” (Teatr Niekonsekwentny w Szczecinie), „Śmierć Pracownika”, „Ścielę wieczne łoże” (Teatr Polski w Poznaniu), „Śmierć Komiwojażera” (Teatr im. Węgierki w Białymstoku) oraz „Wieczny Kwiecień” reż. Agnieszka Korytkowska-Mazur (Teatr Polski w Poznaniu), „Opowieści z niepamięci” reż. Duda Paiva (Teatr Animacji w Poznaniu). Współorganizator festiwalu Gadafest. Aktualnie tworzy projekty audiowizualne: „resmover”, „Foton Bombers”, „NIE/WIEM”, „Eternit”, „Random Mode”. Ostatni projekt – „Granica” powstał przy współpracy z fundacjami z Ukrainy (Artpole, Platforma TIO). Został on zaprezentowany w tym roku w Mariupolu, Kijowie i Poznaniu.

Ostap Mańko – skrzypek działający w obszarach muzyki akademickiej, nowej, elektroakustycznej, improwizowanej. Absolwent Akademii Muzycznej im. M. Lysenka we Lwowie. Kształcił się u takich pedagogów jak Y. Oniszczenko, J. Kaliszewska, B. Bryła, L. Oniszczenko, G. Pavlij, K. Śmietana, P. Thomas, A. Ivanov, L. Prunaru., M. Mellinger, S.Schardt. Jest laureatem konkursów skrzypcowych. Nagrodzony Stypendium Prezydenta Ukrainy (2001), Stypendium Oleha Krysy (2005), Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Gaude Polonia” (2007, 2009). Pracował w Orkiestrze Kameralnej „Leopolis”, Orkiestrze Kameralnej „Perpetuum Mobile”, Orkiestrze Symfonicznej Filharmonii Lwowskiej, Wrocławskiej Orkiestrze Kameralnej „Leopoldinum”, Orkiestrze Symfonicznej Filharmonii Poznańskiej. Był koncertmistrzem w międzynarodowych projektach Lutosławski Youth Orchestra (2005) oraz I,Culture Orchestra (2011). Jest członkiem zespołów muzyki nowej Sepia Ensemble (Poznań) oraz Constanty (Lwów), którego jest współzałożycielem. Współpracuje ze Studiami Muzyki Elektroakustycznej we Lwowie, Poznaniu i Krakowie. Bierze udział w festiwalach muzyki współczesnej: Kontrasty, Kyiv Music Fest, Warszawska Jesień, Musica Polonica Nova, Musica Electronica Nova, Vox Electronica, Leo Festiwal, Poznańska Wiosna Muzyczna, 7 nurtow/7 brzmień.

Michał Giżycki – klarnecista, saksofonista, intuicjonista. Zasila poznańską scenę muzyki improwizowanej. Inspiracje czerpie z wszelkich wartościowych zjawisk dźwiękowych fauny i flory (także z muzyki jazzowej, współczesnej, etnicznej czy rockowej). Zafascynowany jest muzyką samą w sobie, w oderwaniu od wszelkich podziałów czy stylistyk, jak również tą poruszającą się po określonych stylistykach jednak z podejściem czysto muzycznym. Dobrze czuje się zarówno w ekspresyjnym free z post-rockowym Existerem jak i w efemerycznych elektroakustycznych impresjach dźwiękowych tworzonych w duecie Giżycki/Karminsky. Współtworzy sonorystyczne duo Firmanty/Giżycki badające obszary współpracy klarnetu basowego z syntezatorami modularnymi, Poznańską Orkiestrę Improwizowaną oraz solowe projekty wykorzystujące naturalną akustykę budynków, obiektów architektonicznych oraz przestrzeni. Niektórzy artyści (oprócz tych z którymi współpracuje), którzy wywołują uświadomiony wpływ na jego twórczość: Art Ensemble of Chicago, Piotr Mełech, Mikołaj Trzaska, cały ten yass, Cecil Taylor, John Coltrane, ruch jazzowy i free jazzowy lat 50-70 z echem które trwa do dnia dzisiejszego, J.S. Bach, Tool, Nik Baertsch’s Ronin, trio Lopez/Petrakis/Chemirani, a także wszystkie aktualne wartościowe zjawiska muzyczne.

Hubert Karmiński – muzyk grający na gitarze basowej i syntezatorach oraz producent muzyczny rodem z Kujaw, związany z poznańską sceną eksperymentalno – improwizatorską (członek Poznańskiej Orkiestry Improwizowanej). Uczeń wrocławskiej Szkoły Muzyki Nowoczesnej. Laureat konkursu producenckiego Lato nad Wartą współorganizowanego przez Ableton Polska. Ukończył kurs producencki organizowany przez poznańskie Music Laboratory. Twórca instalacji dźwiękowej „Niedopowiedzenia” realizowanej w ramach projektu Sąsiedztwo – Granice Bliskości 2017. Aktualnie producent w studiu nagrań Radia Afera, kurator Kołorkingu Muzycznego an_ARCHE, gdzie cyklicznie organizuje Salon Odsłuchowy oraz Koimpro!