2018.11.09 14 MÓZG Festival – Kwartludium / Witold Oleszak & Roger Turner – koncerty

MF14-wydarzenie-ogólne-851x315px

ZDOBĄDŹ ZAPROSZENIE

Pełny program dostępny na stronie festiwalu -> www.festiwal.mozg.pl

⭕ MÓZG

g. 21:00
Zespół KWARTLUDIUM powstał w 2002 roku. Współtworzą go Dagna Sadkowska (skrzypce), Michał Górczyński (klarnet, klarnet basowy), Paweł Nowicki (instrumenty perkusyjne) oraz Piotr Nowicki (fortepian). Zespół od początku swojej działalności skupia się na wykonywaniu muzyki najnowszej, stworzonej specjalnie na ten unikalny skład instrumentalny. Istotne miejsce w działalności zespołu zajmuje również współczesna muzyka improwizowana. Kwartludium w swoim repertuarze posiada kompozycje graficzne i intuitywne najwybitniejszych przedstawicieli muzyki najnowszej. Kwartludium w swoim dorobku artystycznym posiada kilkadziesiąt prawykonań polskich i światowych. Zespół posiada w swoim dorobku trzy płyty zrealizowane przez wydawnictwo fonograficzne DUX oraz płytę nagraną we współpracy z Michałem Jacaszkiem pt. „Catalogue des arbres” wydaną przez brytyjską wytwórnię Touch. W 2015 roku nakładem wytwórni Requiem Records ukazała się płyta zespołu pt. „Hammond Project” nagrana wspólnie z organistą i kompozytorem Dariuszem Przybylskim.

g. 22:00
Witold Oleszak, urodzony w 1970 roku, naukę muzyki rozpoczął w wieku 5 lat. Po latach formalnej edukacji (fortepian klasyczny) porzucił szkołę, występując jako członek grup para-teatralnych i avant-rockowych. Te doświadczenia najbardziej wpłynęły na jego rozwój artystyczny. Obecnie jest całkowicie oddany swobodnej improwizacji. Zazwyczaj gra na fortepianie, fortepianie preparowanym, instrumentach własnej konstrukcji oraz zdewastowanych i uszkodzonych. Jako wykonawca, najbardziej ceni sobie współpracę ze świetnymi współczesnymi perkusistami (zwłaszcza w duecie). W muzyce najbardziej cieszy go wszystko co jest niedookreślone – czerpiąc z tego pełnię korzyści w postaci cudów improwizatorskiej kontroli nad każdym materiałem, który mu wpadnie w ręce.

Roger Turner dorastał w Canterbury otoczony przez muzyczne życie lat 60-ch mocno zakorzenione w jazzie. Jego pierwszy oficjalny występ miał miejsce w Brighton w 1966 roku i był to koncert duecie z Chrisem Biscoe. W 1968 roku przeprowadził się do Londynu, gdzie współpracował z ghańskim zespołem perkusyjnym Mask i koncertował z eksperymentalnym i innowacyjnym Ritual Theatre. Od 1974 roku jego twórczość skupia się przede wszystkim na torowaniu drogi do bardziej osobistego języka perkusyjnej ekspresji. Jego twórczość solowa, współpraca z elektro-akustycznymi zespołami, rozległa współpraca z artystami wizualnymi i tancerzami oraz specyficznymi zespołami bazującymi na jazzie dała mu okazję do współpracy z najciekawszymi europejskimi i międzynarodowymi muzykami i performerami.